Kuhu lendavad õhupallid


Le ballon
Uploaded by ddbparis

reede, 15. august 2008

Moemandala justin.tv-s

Juba tükk aega olen tahtnud teha siia postitust justin.tv kohta, mille abil ma senini oma ülekandesessioone siin blogis läbi olen viinud.

Veel enne kollektsiooni kallale asumist olin otsustanud, et kindlasti tuleks õmblemise ajal netikaamerat töös hoida.
Kuna minu asja õnnestumiseks on ülioluline üritada näidata protsessi, mis vähekenegi suudaks seda kaduvikku suunduvat projekti talletada. Teiseks muidugi ka seepärast, et võimalikult palju inimesi sellest osa saaksid (vist oleks ka suhteliselt kummaline kui keegi päriselt käikski - väljaarvatud sõbrad - galeriis istumas ja vaatamas, et kuidas siis asjad edenevad). Iseasi on see, et kollektsiooni õmblemine on suhteliselt pikaajaline tegevus, mida pole just kõige huvitavam jälgida. Kuigi ehk annab see aimu ka sellest kuivõrd rutiinne ja aeganõudev taolise asja teokstegemine tegelikult on.

Algselt, sobilikku kanalit otsides, tundus et ega blogimaailmas keegi live-kaamera striimimisega eriti ei tegelegi. Svenil võttis ikka mitu head päeva aega, enne kui ta leidis justin.tv. Tuli välja, et ongi mingi tüüp Ameerikas - Justin Kan nimeks - kes sai paar aastat tagasi tuntuks sellega, et käis ringi koos mütsi külge kinnitatud väikse kaamera ja kaasaskantava läppariga ringi ning striimis oma elu 24/7. Tundub, et eeskujul on olnud järgijaid, kellel samuti meeldib lasta üks osa endast kõigile kättesaadavaks teha. Nt tegutsevad justin.tv kõrval ka sellised kanalid nagu blogtv või nowlive.com ja eks neid ole teisigi. Eestis paikneb ka esimene taoline sait Euroopas - Yaika. Lifecastingu kõrval on saanud väga popiks ka raadiosaateid, spordiülekandeid või siis lemmikloomade tegutsemist striimivad kanalid.

Kuigi suur osa justin.tv-s toimuvast tegevusest on suhteliselt spetsiifiline (nt spordiga seonduv) või suhteliselt mõttetu (nt teismelised tüdrukud ennast eksponeerimas), annab taolise kanali olemasolu väikestele ja kummalistele (alternatiivne meedia ja kunstiprojektid) võimaluse ennast nähtavaks teha.

Üks asi veel - kui vaadata minu kontot http://www.justin.tv/kristinapaju, siis seal kõrvalolevas aknas saavad registreerunud kasutajad minuga suhelda. Kahjuks (või õnneks) on nii, et olen arvutil (mille külge on netikaamera koos väikse mikrofoniga ühendatud) hääle maha keeranud. Siis ei teki seda ebaloomulikku kaja. Seetõttu ma kohe ei näe (ja ei kuule), kui keegi minuga vestelda üritab. Teine asi, mis igasugust suhtlemisele kuluvat hoogu maha võtab, on see, et ei ole võimalik korraga õmmelda ja tsättida :) Sellele vaatamata - kommentaarid on teretulnud!

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

Hei, Kristina!

Minu meelest on käsil huvitav projekt. Ma arvan, et ei peaks pelgama seda, et kollektsioon hävib. Video, fotod ja mälupildid jäävad ju paratamatult alles. Üks kord tasub kindlasti sellist asja ette võtta.

Kas täna on viimane otseülekande päev? Kui jah, siis kas te jätkate tööd Y-galeriis?